Deklaracja dostępności
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego [plik: PDF, 106KB]
Strona internetowa
Związek Komunalny Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych
zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron: www.orlistaw.pl i www.czystemiasto.pl.
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wymienionych
poniżej:
- brak w pełni tekstowej wersji strony,
- brak audiodeskrypcji lub alternatywy dla mediów,
- nieprawidłowy kontrast,
- brak możliwości zmiany rozmiaru tekstu,
- częściowo brak opisów alternatywnych zdjęć,
- brak dostępności języka migowego,
- strona zawiera pliki będące skanami.
Będziemy dokładać starań by ograniczyć do minimum zamieszczanie skanów
dokumentów i treści graficznych w publikowanych dokumentach. Będziemy
systematycznie wdrażać wytyczne dla dostępności treści internetowych opartych na
zasadach: postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i kompatybilności.
Niniejsze oświadczenie sporządzono i opublikowano w dniu: 23.09.2020 r.
Dostępność architektoniczna
- Budynek Starostwa Powiatowego w Kaliszu, Plac Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz:
- Związek Komunalny Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” wynajmuje jedno pomieszczenie w budynku Starostwa
Powiatowego w Kaliszu, które zlokalizowane jest na parterze.
- Wejście główne znajduje się w centralnej części budynku od strony Pl. Św. Józefa. Budynek wyposażony jest w
podjazd dla osób niepełnosprawnych. Korytarz na parterze dostępny jest dla wszystkich. Na parterze znajduje
się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, w tym także na wózkach inwalidzkich. Do budynku może wejść
osoba z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
- Na parkingu przed budynkiem wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Cała administracja Związku Komunalnego Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” znajduje się na terenie Zakładu
Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834 Ceków i tam załatwiane są wszystkie
administracyjne sprawy.
- Budynek biurowy, jednopiętrowy zlokalizowany na terenie Zakładu
Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834
Ceków:
- Zapewnienie wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych w budynku,
z uwagi na brak dźwigu osobowego, tylko na parterze. W przypadku
potrzeby skorzystania interesanta z biur zlokalizowanych na pierwszym
piętrze osoba niepełnosprawna kierowana jest przez ochronę lub
pracownika ZUOK „Orli Staw” na salę konferencyjną (parter), gdzie
odpowiedni dla rodzaju sprawy pracownik schodzi i obsługuje
interesanta.
- Budynek wyposażony jest w podjazd dla wózków dla osób
niepełnosprawnych, toaletę dostosowaną do potrzeb osób
niepełnosprawnych. Drzwi do budynku otwierane są ręcznie.
- Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, lokalizacji biur,
przedstawiona jest w sposób wizualny, znajduje się na parterze na
zewnątrz obiektu, przy drzwiach wejściowych lub w sposób głosowy
poprzez pracownika ochrony lub pracownika ZUOK „Orli Staw”.
- Osoby głuchonieme chcące załatwić sprawy proszone są o zgłoszenie tego
faktu, na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem. Zgłoszenie
winno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą wybranej metody
komunikowania się i może nastąpić w formie pisemnej poprzez złożenie
lub przesłanie pisma do sekretariatu (Zakładu Unieszkodliwiania
Odpadów Komunalnych „Orli Staw”, Orli Staw 2, 62-834 Ceków) lub w
formie mailowej na adres biuro@orlistaw.pl. Pracownik ZUOK „Orli
Staw” skontaktuje się z osobą głuchoniemą (w sposób, który został przez nią
wskazany) celem ustalenia terminu i miejsca wizyty.
- Zapewniony jest wstęp do budynku dla osoby korzystającej z psa
asystującego.
- Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewniono możliwość ewakuacji
przez wyznaczone osoby spośród pracowników oraz oznaczenia dróg
ewakuacyjnych.
- W sąsiedztwie budynku istnieje możliwość skorzystania z miejsc
parkingowych.
- Budynek parterowy zlokalizowany na terenie Stacji Przeładunkowej Odpadów
Komunalnych w Sieradzu, ul. Dzigorzewska 4, 98-200 Sieradz:
- W budynku nie prowadzi się obsługi administracyjnej interesantów.
Jednak ze względu na to, że na terenie Stacji Przeładunkowej Odpadów
Komunalnych funkcjonuje PSZOK, interesanci, osoby niepełnosprawne
kierowane są przez ochronę lub pracownika SPO do wydzielonego
pomieszczenia (sala edukacyjna), gdzie odpowiedni pracownik zajmuje się
ich obsługą.
- Do budynku mogą wjechać osoby niepełnosprawne na wózkach. Drzwi do
budynku otwierane są ręcznie. W budynku nie ma toalety dostosowanej
do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynku przedstawiona jest
w sposób wizualny, znajduje się na zewnątrz obiektu, przy drzwiach
wejściowych lub w sposób głosowy poprzez pracownika ochrony lub
pracownika SPO.
- Zapewniony jest wstęp do budynku dla osoby korzystającej z psa
asystującego.
- Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewniono możliwość ewakuacji
przez wyznaczone osoby spośród pracowników oraz oznaczenia dróg
ewakuacyjnych.
- W sąsiedztwie budynku istnieje możliwość skorzystania z miejsc
parkingowych.
- Osoby niepełnosprawne korzystające z PSZOK-a są cały czas pod opieką
pracownika SPO.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Brak instalacji urządzeń
lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących - pętli indukcyjnych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą
odpowiedzialną jest Piotr Szyszkiewicz, adres poczty elektronicznej:
pszyszkiewicz@orlistaw.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o
udostępnienie
informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie
niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę
internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca
zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić
formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu
7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie
może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe,
podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub
alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po
wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika
Praw
Obywatelskich.
Koordynator do spraw dostępności
Piotr Szyszkiewicz
e-mail: pszyszkiewcz@orlistaw.pl
tel. +48 62 763 56 56
kom. +48 601 913 994
Do pobrania: Deklaracja dostępności [plik: PDF, 110 KB]
|